REO informeert en inspireert jonge producenten

Zaterdag 1 december organiseerde de REO Veiling een boeiende ontmoeting met haar toekomstige generatie producenten. Zowel jonge producenten als meewerkende zoons en dochters van producenten waren samen met hun partner welkom in het tuinbouwbedrijf van Geert Neerinck en Els Dendauw te Ingelmunster. Het inspirerende initiatief had voor de tweede keer plaats en was opnieuw een succes.

Er was een deugddoende, ruime interesse voor het initiatief. Ruim 160 jonge deelnemers waren aanwezig tijdens REO Pop-Up II. Ze kregen een rondleiding doorheen het tomatenbedrijf van Geert Neerinck. De jongeren hadden een actieve inbreng tijdens het bedrijfsbezoek. Op de tussenstops, 7 in totaal, wisselden ze ervaringen, ideeën en meningen uit bij een hapje en een drankje. Op iedere tussenstop werd een belangrijke thema van de coöperatie aangehaald en toegelicht. Bovendien kregen ze door Geert, Els en medewerker Kristof een unieke blik op het tuinbouwbedrijf en de teelt van tomaten onder belichting.

De jonge tuinbouwtelers namen deel aan een stellingenspel die op een ludieke manier werd voorgesteld. Uit hun antwoorden leerden ze dat ze met vertrouwen vooruitkijken naar de toekomst voor zichzelf als tuinbouwproducent. De jongeren vragen ook duidelijk een plaats binnen de bestaande structuren van de REO Veiling.

In het Pop-Up café werd druk nagepraat bij een glas en enkele inspirerende hapjes.

Bekijk hier alle foto's van het jongerenevenement.

1
3
3
5
4
8
6
7
TOP