REO Veiling op internationale AGF-afspraak Fruit Attraction

Eind oktober waren de IFEMA-beurshallen in Madrid gedurende drie weekdagen opnieuw het decor voor Fruit Attraction: de grootste groente- en fruitbeurs in Zuid-Europa. Meer dan 90.000 bezoekers uit 130 landen en 1.800 standhouders uit 24 sectoren onderstreepten samen de internationale allures van de vakbeurs met een ruim overzicht van productinnovaties voor de versmarkt. Bij de Belgische standhouders lag de focus op het uitgebreide gamma wintergroenten zoals prei, witloof en de koolsoorten, maar ook op hardfruit. De REO Veiling zorgde ook dit jaar weer voor een breed productaanbod en promotiemateriaal om ons assortiment op een aantrekkelijke manier te presenteren aan het grote publiek. De geïnteresseerde beursgangers waren gecharmeerd door zowel de kwaliteit als de diversiteit van ons getoonde productaanbod.

Aan de groepsstand van VLAM namen 15 AGF-bedrijven deel, waaronder ook onze veiling. We zetten er niet alleen onze producten in de kijker, maar hadden op de groepsstand ook gespreksruimte om met onze eindklanten de nodige afspraken te maken. Fruit Attraction blijft een goede gelegenheid om het Spaanse, en bij uitbreiding Zuid-Europese netwerk van afnemers die de REO Veiling in de afgelopen jaren heeft uitgebouwd, op een efficiënte manier te versterken en uit te breiden. Vanuit de REO Veiling ondersteunen we onze exporteurs en leggen contacten met de eindafnemers, zeg maar de Zuid-Europese retail, die ruim aanwezig was op de beurs in Madrid. In een korte tijd kregen we een duidelijk zicht op de specifieke wensen en actuele behoeften van de eindafnemers. Onze aanwezigheid op Fruit Attraction was ten slotte ook nog voor een andere reden belangrijk. Immers, de commerciële belangstelling van de Zuid-Europese markt voor onze winterproducten blijft groeien. Ons doorgedreven kwaliteitsbeleid en onze voortdurende aandacht voor duurzame verpakkingen zijn daar natuurlijk niet vreemd aan. Deze vaststelling werd bevestigd tijdens ons werkbezoek aan de vroegmarkt van Madrid waar we tevreden constateerden dat Flandria een gekend en geapprecieerd keurmerk is en blijft op de Spaanse AGF-markt.

De Belgische AGF-sector exporteerde vorig jaar in totaal ruim 31.000 ton verse groenten naar Spanje die daarmee het 6de grootste Belgische exportland is. Prei stond op nummer 1 met 12.800 ton, dan volgden tomaten met 10.200 ton en wortelen met 2.500 ton. In de eerste 7 maanden van 2019 (jan-jul) werd 3.400 ton meer uitgevoerd naar Spanje in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar: 20.600 ton in 2019 t.o.v. 17.200 ton in 2018.

foto 1
foto 1
foto 1
TOP